Denk je na over een volgende carrièrestap, wil je meer uit je carrière halen of wil je juist iets heel anders gaan doen? In acht overzichtelijke stappen leer je met het nieuwe boek 101% IkTM hoe je kunt zorgen dat anderen eerder voor jou kiezen. Leer denken als een sterk merk!

Merken hebben de sterke eigenschap om vanuit een bedachte identiteit het merk te laden en zo authentiek en consistent aan het merkbeeld te werken zodat ze steeds weer gekozen worden. Het voordeel van een persoonlijk merk is dat je al je eigenschappen en sterktes allang hebt laten zien en bewezen. Om een sterk persoonlijk merk te zijn hoef je die ‘alleen’ maar in kaart te brengen en van daaruit verder te bouwen. Het beste wat je kan worden is jezelf, aldus de auteurs Judith Tielen & Roel Wolbrink.

Dit vergt wel keuzes. Eerlijkheid en ‘slechts’ acht stappen om achter jouw aanpak te komen om steeds weer gekozen te worden. En nog belangrijker vanuit je eigen kracht en overtuiging te gaan werken aan meer business en/of impact. Na stap 5 krijg je ook tips over je uiterlijk, je manier van presenteren en de manier waarop je het meest efficiënt communiceert en met wie.

Roel Wolbrink en Judith Tielen verzamelden businessmodellen die veel gebruikt worden bij merk- en strategieopdrachten en loopbaanvraagstukken. Aan de hand van acht stappen leggen ze uit hoe je inzichten uit merkmanagement kunt toepassen op je eigen leven. Met herkenbare praktijkvoorbeelden van andere sterke merken en buitengewone Nederlanders.

Als jij het boek actief gebruikt en toepast, ga je jouw talenten gebruiken, geld verdienen en (eindelijk) je passie volgen en hoef je dus eigenlijk nooit meer te werken. Je gaat namelijk keuzes maken en die consequent, consistent en congruent laten zien. Net als grote sterke merken. Maar dan echt persoonlijk.

 

Het boek verschijnt 10 februari bij BOOM uitgevers en zal verkrijgbaar zijn bij BOL, Managementboek, Business.nl en de boekhandel.