De gemiddelde uitnodiging ziet er tegenwoordig zo uit:

Geachte Reinder Rustema,

Met genoegen nodigen wij u uit voor het EYE Filmbal 2015:
the Colour Edition op donderdag 2 april vanaf 21.30 uur.
Deze uitnodiging is strikt persoonlijk en geldig voor 2 personen.
Dress code: feestelijk, kleurrijk en met bloemen.
Wij zien er naar uit u te mogen verwelkomen.
U kunt zich aanmelden tot vrijdag 20 maart.

AANMELDEN

Met vriendelijke groet,
Sandra den Hamer 
Directeur EYE

Weinig persoonlijk. Niet passend bij EYE en bovenal met een zeer onduidelijk kledingvoorschrift: ‘Feestelijk’. Wat is dat nou? OK met de toevoeging bloemen en kleurrijk wordt het iets duidelijker maar feestelijk is boter noch vis. Het is iets tussen chique en casual. Iets waarvoor je je best doet. Dat is in ieder geval al beter dan het dagelijkse kloffie. En dus specialer. Het doet echter geen recht aan het word dresscode of kledingvoorschrift. Deze is er voor duidelijkheid te scheppen en een homogene groep te creeren waardoor iedereen in een bepaalde stemming aanwezig en de knop heft omgezet.

De uitnodiging is verder ook verre van logisch. In een uitnodiging zou je alle benodigde info willen vinden. Wie nodigt waarom uit, wat is het programma . Wat en wie kunnen de gasten nog meer verwachten en waar kun je het beste parkeren. En uiteraard kan deze laatste praktische info ook (of beter) nagestuurd worden of via een website worden geopenbaard. Mensen ontspannen makkekelijker als ze weten waar ze aan toe zijn.

Mocht u een gek pak willen voor een gelegenheid als deze kijk dan op Opposuits. Waardeloze pakken voor slechts € 69,95. Ideaal voor een feestje in EYE.